Hva skjer etter møtene?
Et vellykket møte er et veldokumentert møte. For det er jo liten vits med møter om det som ble sagt og bestemt går i glemmeboka.
Etter møtet skal det skrives et referat. Det må inneholde:
- Tid og sted for møtet
- Hvem som møtte og hvem som var fraværende
- Hvilke saker som ble behandlet
- Hvilke vedtak som ble gjort og avstemningsresultatet
Klikk her for å se hvordan du skriver et møtereferat.
Referatet skal sendes ut til alle i rådet, både hovedrepresentanter og varamedlemmer, slik at de som var på møtet kan sjekke at det som står i referatet stemmer med det de faktisk ble enige om. Ser du noen feil, må du ta kontakt med koordinatoren slik at det kan rettes opp i referatet og sendes ut på nytt.
Arbeidsoppgaver
Det er ikke uvanlig av det i møtet dukker opp arbeidsoppgaver som må gjøres utenom selve møtetiden. Får du tildelt en oppgave, er det viktig at du forstår hva den går ut på, så spør lederen eller koordinatoren din etter møtet om du er usikker. Et godt tips er å skrive ned oppgaven, og selvfølgelig dato for neste møte.